Disúrbia
Bitàcora sobre la disciplina urbanística a les Illes Balears
Inicio > Historias > Sóller haurà de pagar 365.000 euros i el cost de demolició d’una estructura

Sóller haurà de pagar 365.000 euros i el cost de demolició d’una estructura

(Diari de Balears, 10/10/2009)

Lluc García. L'Ajuntament de Sóller haurà d'acatar una sentència del Tribunal Suprem que l'obliga a indemnitzar amb 365.000 euros el promotor d'una obra que va una obtenir llicència municipal que després va haver de ser anul·lada. L'Ajuntament també haurà d'assumir el cost de la demolició d'aquesta obra i el retorn del solar a l'estat inicial, una actuació valorada en mig milió d'euros.

La Junta de Govern Local de dimarts va informar de la recepció d'aquesta preocupant sentència judicial que arriba en molt mal moment econòmic i que té l'origen en una negligència municipal. L'obra en qüestió és la gran estructura de ferro que s'aixeca devora la carretera del desviament, prop de l'encreuament del Monument.

Els fets es remunten a l'estiu de l'any 2003. Aleshores, els promotors de l'estructura situada a la barriada de l'Horta, que estava destinada inicialment a la construcció d'un magatzem d'exposició i venda de cotxes, reberen una sentència que els obligava a desmuntar l'estructura i restituir el solar a l'estat primitiu després que el Tribunal Contenciós Administratiu anul·làs la llicència municipal.

Arran de la sentència, el promotor va encarregar un peritatge que dictaminà que eliminar l'estructura i tornar l'indret al l'estat anterior tenia un cost de 769.000 € i presenta una reclamació de responsabilitat civil davant l'Ajuntament de Sóller per aquest mateix import per tal de fer front a allò que l'obliga la decisió judicial. Finalment, la indemnització s'ha fixat en 365.000 €, als quals s'han d'afegir les despeses d'enderrocament valorats en 500.000 més.

Referencias (TrackBacks)

URL de trackback de esta historia http://disurbia.blogalia.com//trackbacks/64770

Comentarios

1
De: Our Fecha: 2009-10-15 17:26

Menuda cantidad de dinero le va a tocar pagar, da miedo leer la cifra. Pero si le toca pagar, lo tendra que hacer.







		

Arxius

<Febrero 2025
Lu Ma Mi Ju Vi Sa Do
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28    
             

Categories

  • Eivissa i Formentera
  • Especial
  • Mallorca
  • Menorca
  • Operacio Voramar
  • Suprainsular
  • Etiquetes

    Llista d'etiquetes

    Documents

  • Altres infraccions
  • Notícies d'anys anteriors
  • Què és Disúrbia?
  • Recopilacions de notícies
  • Cercador de Disúrbia:


    Disúrbia. Recull de notícies 2000-2004

    Blogalia

    Blogalia