Disúrbia
Bitàcora sobre la disciplina urbanística a les Illes Balears
Inicio > Historias > Selva: la Guàrdia Civil ultima l'informe de les 32 presumptes cases il·legals

Selva: la Guàrdia Civil ultima l'informe de les 32 presumptes cases il·legals

(Diari de Balears, 6/04/2008)

El fiscal de Medi Ambient espera el document per poder actuar

XAVIER GISPERT ZEGRÍ. Palma. La Guàrdia Civil està fent un informe sobre les 32 presumptes llicències d'obra il·legals sobre el sòl rústic de Selva que foren denunciades per un particular l'abril de 2007 davant la Fiscalia de Medi Ambient de Balears.

El fiscal que investiga aquesta qüestió, Adrian Salazar, no mourà cap fitxa en aquest assumpte fins que no rebi l'informe policíac, que ha d'acreditar les possibles irregularitats comeses al voltant de les 32 permisos d'obra sospitoses concedides al municipi de Selva.

La denúncia interposada davant la Fiscalia de Medi Ambient del TSJIB acusava directament el Consistori municipal i la Comissió de Govern, en mans del PP, d'«incomplir la normativa vigent» donant llicències d'obra «amb clares irregularitats».

Fou el mateix denunciant qui posà en mans de la Fiscalia la documentació de les 32 construccions que, malgrat ser presumptament il·legals, compten amb els llicències municipals. Tanmateix, no es tracta de 32 càrrecs diferents, sinó d'una acusació general per la manera «sistemàtica» com la Comissió de Govern «vulnera la normativa urbanística» al sòl rústic de la localitat.

En aquest sentit, la denúncia que està en mans de la Fiscalia de Medi Ambient de Balears apunta directament a la responsabilitat de l'exresponsable d'Interior del Govern de Matas i actual batle de Selva, Joan Rotger (PP), i l'exregidor d'Urbanisme i batle pedani de Caimari, Pere Seguí (PP), que fou destituït del seu càrrec a l'Urbanisme municipal pocs mesos després que es presentàs l'acusació.

L'escrit de denúncia especifica amb detall cadascuna de les construccions que ara són objecte de les investigacions de la Guàrdia Civil.

El document que es lliurà a la Fiscalia fa entendre que a Selva s'ha actuat com a Andratx. És a dir, que es concediren llicències en parcel·les massa petites per construir-hi i en base a l'existència de suposats habitatges que, en realitat, serien casetes d'eines no habitables.
 

2008-04-06 | Etiquetes: | Categories: Mallorca | Enllaç

Referencias (TrackBacks)

URL de trackback de esta historia http://disurbia.blogalia.com//trackbacks/56679

Comentarios





		

Arxius

<Abril 2025
Lu Ma Mi Ju Vi Sa Do
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30        

Categories

  • Eivissa i Formentera
  • Especial
  • Mallorca
  • Menorca
  • Operacio Voramar
  • Suprainsular
  • Etiquetes

    Llista d'etiquetes

    Documents

  • Altres infraccions
  • Notícies d'anys anteriors
  • Què és Disúrbia?
  • Recopilacions de notícies
  • Cercador de Disúrbia:


    Disúrbia. Recull de notícies 2000-2004

    Blogalia

    Blogalia